top of page

TIME: "Something Shocking Is Happening to Burma's Rohingya People"  VOA Burmese promot

Rohingya Muslim children stand in U Shey Kya village outside Maungdaw in Rakhine state, Burma, on Oct. 27, 2016 |Soe Zeya Tun—Reuters

The 'conspiracy of outside forces' against Myanmar: the tale the Gov. is telling Myanmar public. With the help of Human Rights Watch, TIME, New York Times, Daily Telegraph (UK) and BBC, as well as Al Jazeera Enlish are all conspiring against Aung San Suu Kyi-headed Myanmar Government - to promote an agenda - which nobody knows what it is, or the government will not tell the public or the world what it is. This is also the same media and the same HRW that have sung the praise of ex-General Thein Sein's reforms. How is it possible that a Qatarese-funded Al Jazeera, BBC, New York Times, Human Rights Watch - and Rohingya "terrorists" are all collaborating against Myanmar?? Logical, empirical, plausible or not, this is the spin Myanmar Government is propagating amongst the 50-million domestic public. There are a lot of educated Burmese who would eat this monkey-shit straight out of Aung San Suu Kyi's office. This lie is prepared and served up by the Myanmar Tatmadaw propagandists and by the defenders of the old regime such as Kyaw Tint Swe and (Rakhine) Win Mra (former Burmese Ambassadors to UN), two-regime spokesperson ex-Major Zaw Htay, ex-Info Minister and ex-Colonel Ye Htut, Myanmar language media outlets, and the military's teams of mis-information agents. ===================== Something Shocking Is Happening to Burma's Rohingya People TIME ======================= Satellite Images Reveal Destruction in Rohingya Villages By The Associated Press, The New York Times ===================================== Rohingya villages 'destroyed' in Myanmar, images show ===================== 'Mass destruction' of ethnic Rohingya villages underway in Burma, human rights group warns ===================== Myanmar accused of new destruction of Rohingya villages ========================== VOA Burmese Reproducing Myanmar's Official Lies Verbatim Why is Ko Sithu Aung Myint reproducing verbatim Myanmar Government's version of its military operations? These operations are dubbed "something terrible", as TIME magazine has put it. Why did the 'news analyst" chose NOT to mention satellite images that show large scale destruction of Rohingya villages - and charred homes, over 1,000, at least? Interesting that the supposedly "fair-minded journalist" is simply echoing Myanmar's official temple fabricated by genocide-deniers. The entire story is based on the information provided by Myanmar Home Affairs, Myanmar official spokesperson Zaw Htay. The reporting template is also straight from the Myanmar Information Committe - a newly established body devoted to disseminating pro-government, anti-Rohingya propaganda. Why then is the US-tax-payer-funded VOA Burmese outlet running this un-fair, irresponsible and one-side report as "analysis", that covers up the genocidal nature of the operations, and the collective punishment the army has resorted to, in response to the desperate, violent response from the oppressed community, whose need for peace and humanity has not been on any "peace conference"?

Read the article here.

Follow Genocide Watch for more updates:

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey YouTube Icon
bottom of page